söndag 30 maj 2010

loving you sunday morning

okej, klockan är exakt 13.03.. jag är trött men kan inte sova mer, hittar på minsta lilla ursäkt för mig själv för att inte kolla ner i matteboken och plugga. Då är det fan illa.. jag behöver ett break. Räknar ner dagarna, 3 dagar.. Och idag är det morsdag, det ger mig en anledning att slippa plugga genom attjag ska gå ner på staden och köpa någon fint åt min mor. Fast sen sitter jag ju där igen med ögonen på boken och mår illa. Jag orkar inte, vissa saker är man asbra på och vissa saker.. aa, är man inte gjord för att förstå. Eller så är det som halva sverige har sagt till mig. Att jag stressar upp mig för mycket, gör mig själv sjuk och måste lära mig att slappna av. Okej.. jag lär mig, sakta men säkert! dethär kommer gå finemang. Ingen plugg på söndag ska bli min nya regel, fast egentligen lyder den "ingen plugg på måndagar" fast vi kan ändra den. Och imorgon blir det nya tag och kämpa i 2 ynka dagar, vad är det liksom? klartjag orkar. Sen har jag ju verkligen noll saker att tänka på förutom att äta allt jag vill och kan, gå på bröllop, träffa släktingar och shoppa. Och jag ber till någon där uppe att det är lite bättre väder än här, för i slutet på maj tkr jag faktist att man ska kunna gå utan skinnjacka, globala uppvärmningen..? börjar tro att den inte nått sverige faktiskt. Nu ska jag ta mina söndags filosofier någon annan stans, kanske till någon som faktist vill läsa eller lyssna på dem? haha. Mamma blir offret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar