fredag 31 december 2010

nyår

inatt vid 00.00 börjar ett nytt år, fast lite överskattat är det när det känns precis som det är 2010 och 2010 kändes precis som 2009. Fast det är nog själva grejen som är så skön, själva ordet och saken att det är ett nytt år. Ett litet hopp för vissa att man kan börja om, ett litet hopp för andra att man kan få en ny chans och ett litet hopp för alla att man kan lägga saker bakom sig. Men kan man det då? trots att det är ett nytt år? för vad är tiden egentligen om man jämnför med hur lång tid en process tar för sig själv som människa..?

Kanske skulle skriva en lång nyårsresumé eller babbla om hur mkt jag älskar mina vänner och pojkvän och föräldrar. Men jag pallar inte det, för bloggen och nyårsresumén handlar bara om mig idag. Dem andra vet redan vad dom betyder. Och dethär året har jag varit lycklig, små kär i många, vara olycklig, vara förvirrad, inte varit mig själv, velat dö, velat leva, velat att någon ska tycka om mig, kännt mig ensam, känt mig hatad, men framför allt kännt mig annorlunda. Och den stämpeln kommer nog aldrig försvinna, kanske från andra men jag kommer alltid ha den stämpeln på mig själv. Men som mamma skulle säga så går livet upp och ner, och det är sant så jävla sant. Förutom att jag kännt mig konstig och förvirrad så har jag också känt mig älskad och lycklig, jag har skrattat som aldrig förr och kännt mig underbar. Och det är nog något med ordet om ett nytt år som gör att man känner sig redo att göra nya intryck på folk och se vad detta år har att bjuda på. Jag står iallafall redo.

Ha ett underbart nytt år alla.

2 kommentarer:

  1. å jättejättetack! det där gjorde mitt helvete-mina-nyårs-planer-gick-i-total-kras-humör ungefär tusen kilo bättre. gott nytt år och puss. (förresten, måste bara kommentera att du har bild på kurt cobain här brevid - jag kommer alltid ha en pinsam crush på honom fast han är död)

    SvaraRadera
  2. gött ju, han var är och förblir finast! hoppas du får en riktigt fin kväll!

    SvaraRadera