onsdag 20 april 2011





Scorpions - Wind Of Change by hushhush112

Wind of change är en låt, eller inte en låt.. utan världens finaste låt. Det var den första låten jag kunde utan till, 5 år gammal satt jag och pappa i bilen och lyssnade på den. Jag hade ingen aning om vad som sjöngs.. men jag sjöng med och bad alltid pappa att sätta på vissel låten. Ju mer åren gick ju mer blev det våran låt. Och inte bara min och pappas utan också mammas. den påminner om hela min barndom, mina föräldrars underbara musiksmak som dom har givit mig och hur tacksam jag är för att jag har dom. Scorpions är också ett tyskt band och låten handlar om berlin murens fall. Min mamma är tysk och jag är stolt över att vara halvtysk. Känner att jag hedrar hela min barndom och mitt arv, om man nu ska låta så poetisk och töntig. Men så är det. Plus att låten är jävligt vacker, och jag gjort den nu när det snart är dags för mig att gå vidare från tonårslivet och in i vuxenlivet. Det blir en wind of change.. och en bra sådan. Vill iallfall skriva att jag älskar er mamma och pappa och tack för allt ni ger mig konstant. Speciellt mitt sinne för humor jag ärvt, min glädje och empati och min fina musiksmak. Love you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar