lördag 14 maj 2011

varför vara naiv när man kan vara en bitterfitta

okej dags för mig att vara moralkärring och en bitterfitta, men jag måste.. måste uttrycka mig om detta för det har upprört mig varje gång jag sett den. Jag pratar om HMs jävla bikinireklam, åh trött man blir. Så ser ju absolut alla brudar ut, pinnsmala perfekt formade magar, fina men smala kurvor, perfekta utåtstående fasta tuttar och gyllenbrun, har en sexig blick och kåtar sig i vattnet. japp, så ser varenda brud ut. eller? inte undra på att unga tjejer har ett jävla hets till att vara smala, träna, se ut på ett visst sätt och bete sig på ett visst sätt. tacka det jävla samhället vi lever i. En jävla utseendefixerat samhälle med alldeles för höga krav. Mänsklig är vackert, kurvor, olikhet, unikhet är vackert varför kan inte media och samhället fatta det och uppmuntra det istället för alldeles för höga krav långt bort från verkligheten. Inte fan är det 40 åriga kvinnor som lägger märke till HM (och lindex, kappahl, fan och hans moster) reklam. Det är unga brudar som tar åt sig mer än man tror.

man märker att det gått för långt när tillochmed jag börjar kolla ner på kaggen som sticker ut ynka 3 cm och känner att "man kanske ska ta tag i sig själv" fan anneli nej, om du ska ta tag i något ska det vara för din skull, för att du vill bli sundare, mår bättre eller något sådant. Och det behöver jag inte just nu. Det ska fan inte vara pga en jävla hetsreklam och ett äckligt ytligt samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar