söndag 14 februari 2010

alla hjärtans dag

jag känner mig så jävla trött, helt utmattad som man har tagit ut varenda känsel man har i kroppen och skrikit ut dom., trots det så är det skönt. Skönt att vara tom ibland för att kunna börja om och tänka i nya banor, det krävs ett wake-up-call ibland för att man ska fatta. Och det är aldrig försent att försöka. Speciellt när man vet att man kan.

Jag har också kommit fram till en sak.. det finns människor som lär sig av att studera,studera böcker.. läsa, ta in information, plugga, leva strikt och följa en bana. Ta motgångar i skolan som då också går ut över livet. Och så finns det människor som lär sig genom motgångar i livet, drastiska händelser, resor, upptäckter, när man ser verkligheten, kritiserar samhället/världen och hela tiden strävar efter att få hjälpa,genom att få bidra till något som kanske kanske kanske kan förändra världen lite någondag. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. JAG är en sådan människa som jag beskrev i det andra exemplet.

det gäller bara att hitta balansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar