söndag 14 februari 2010

-

egentligen är det så sjukt lätt att läsa av en person, om man tänker på de små sakerna, (omedvetna sakerna) som en person gör, jag tror fortfarande att det finns två olika sorters människor, precis som jag skrev i inlägget under.. och ett annat exempel på det är när någon man älskar ber en om ursäkt, kanske för att man har varit grinig, sur, gjort något dumt.. vad vet jag, men iallfall. När en person man älskar ber om ursäkt finns det TVÅ olika sätt att reagera på som säger så sjukt mkt om hur man är som person. Det ena sättet är att man blir glad från tårna och uppåt att personen ber om ursäkt, man tar orden på allvar och vet att med speciella ord kommer en mening. Man säger att det inte gör någonting, man förlåter.. glömmer, går vidare och fortsätter älska. Så finns det personen som egentligen inte tagit någon speciell skada av saken som den personen man älskat har gjort, men när man märker att den personen bryr sig..och därmed säger förlåt för handlingen, DÅ börjar man visa att man är ledsen och sårad.
lite små falsk.. söker bekräftelse, söker empati för någonting man knappt vet om själv.
jag blir sur och äcklad över personer som gör så, är man sårad.. visst, visa att du är sårad och ledsen, man märker stor skillnad på tillgjord och äkta. Men kärlek och ord är inget man ska leka med. Med ärlighet kommer man längst och därför är det så jävla viktigt att kunna förlåta, speciellt för småsaker som egentligen inte spelar någon roll, och som man vet att man själv kan göra omedvetet.
skulle också vilja skriva ett långt jävla kärleks brev till min pojkvän, bara för att visa hur mkt jag uppskattar honom och hur kär jag är.. men det spelar nog ingen roll hur mkt man försöker för precis som jag skrev ovan så tänker jag alltid att med djupa ord kommer ett ansvar, det ligger något bakom orden, en mening som inte kan förklaras förutom med domdär tre orden.
så jag tänker bara skriva om tre orden. För dom stämmer så djupt och det finns inget bättre sätt att förklara kärlek på, så Laurens, jag älskar dig!

hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag. godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar